♥ Önskeinlägg - hår tips
Publicerat den

1. Duscha inte för ofta det räcker med ett par gånger i veckan. Om du har ett schampo som löddrar innehåller i vanliga fall sullifater som med tiden torkar ut håret därav känns håret väldigt torrt efter bara en schmponering, mening med schampo är att det ska rengöra håret från dess smuts, fett och hårprodukter. 
2. Använda torrschampo som finns att köpa hos olika affärer och det finns i mängder av olika märken och prisklasser. Om du är brunett och använder ett vanligt vitt torrschampo köp hellre ett brunt så att håret inte får det där mjöliga utseendet. 
3. Det sägs att man ska göra 150 borst drag på en dag. Svinborsten är den snällaste för ditt hår, den fördelar även ditt naturliga "fett" som själva hårbottnen producerar i längderna som gör att håret blir mjukare.
4. Sov aldrig med blött hår! Det slits något ofantligt på håret om det inte hinner torka gör en fläta och avsluta med en tuffs utan metall.
5. Klassikern, drick mycket vatten och försök få i dig nyttiga fetter som gör att håret blir i bättre skick. Kost tillskott anpassat för hår och naglar är även bra för att snabba på proscen att få längre hår.
6. Hårinpackning, jag använder alltid det 2 gånger i veckan och mer än så är inte nödvändigt. Det ger maximalt med fukt till ditt hår och välj än anpassad till just din hår typ det är lätt att fråga hos din frisörsalong.
7. Hårolja, jag använder det som en natt inpackning sätter i det på kvällen och sedan gör jag en fläta och tvättar ur det på morgonen så blir håret super lent! Kan göra ett inlägg där jag tipsar om bra oljor och inpackningar.
8. Värmeskydd, det spelar stor roll! Det är bara sparya lite i längderna innan du plattar, lockar, fönar och utsätter håret för högre grader.
9. Klippa sig, jag brukar klippa mig när jag är i behov av det och då tar jag bara ca 2cm på topparna jag klipper mitt eget hår om det bara handlar om en finputsning. Det gör stor skillnad håret känns genast fräschare, va inte rädda för att det ska bli fult eller något liknade det kommer bli super i slutändan.
10. Det finns inget riktigt magiskt dunder knep som gör att håret blir perfekt över en natt utan det tar sin tid och det gäller att vårda det och ta hand om det på bästa möjliga sätt.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?