Hur du spar pengar
Publicerat den

Alla vi tjejer är nog inte medvetna om hur mycket vi bränner på kläder, smink, fika, skor m.m men det är en hel del. Det är väldigt svårt att kapa ner allt shoppande till en början men det behöver inte vara det, här kommer några tips till dig som vill spara pengar på ett enkelt sätt.
 
☆ Lägg undan pengar från om t.ex. får månadspeng, om du får 500kr i månaden så kan du lägga undan 200kr och använda 300kr istället. Man spar mer än vad man tror om du skulle lägga undan 200kr i månaden i ett år så skulle du ha 200x12=2400kr.
 
☆ Tänk igenom alla köp, tänk alltid såhär; är det här verkligen värt det? kommer ja få användning för det? vad kan jag köpa istället?
 
☆ När jag ska köpa ett klädesplagg så ska jag alltid komma på tre olika outfits och ha plagget med, om jag inte kommer på tre olika outfits så köper jag inte plagget.
 
☆ När du får extra pengar av familj och släkt gör inte av med allt på en gång utan dryga ut pengarna, med det menar jag med att du delar upp pengarna så du har allt i plånkan för då blir frestelsen riktigt stor att köpa mer saker/kläder än vad man kom dit för.
 
☆ Om du ska till stan eller något shoppingcentrum så ta inte med dig alla kontanter om du nu har det för det är som sagt som sakt väldigt enkelt att göra impulsiva köp.
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?