Att komma igång med träningen
Publicerat den

Jag vet hur svårt det är att komma igång med träningen jag brukade alltid köra fullt ut första veckan och sedan tröttna helt på att träna så det resulterar i att jag struntar i det och det är helt klart fel "teknik". Här är några tips för dig som jag ger upp väldigt lätt men även för den som vill få lite inspiration.
 
♥ Skaffa gymkort det är första steget till att komma igång man kan självklart träna hemma och gör flera olika övningar, vara ute och springa, men på ett gym har du fler val möjligheter och du kan även få hjälp, olika maskiner som inriktar sig på olika områden.
 
♥ Om du inte vågar gymma själv så är det jätte roligt att ha med sig någon det kan vara vem som helst mamma, pappa, killkompisen, pojkvännen, flickvännen, syskon, bästavän m.m ni motiverar varandra och gör så ni kan ta i lite hårdare.
 
♥ Köp en ny tränings outfit! Det kommer göra dig extra glad och du ser även riktigt sportig ut. Det finns massa olika tränings kläder för en billig peng kolla in Gina Tricot, HM och Stadium där dom har massa olika märken. Matcha med färger och våga ha färg.
 
♥ Om du är någon som inte föredrar att lyfta vikter eller använda massa olika maskiner så finns det andra tränings former som kanske faller dig i smaken kolla på ditt gym vad dom har för "kurser"
 
♥ Mål det är jätte bra att ha men ha inte för höga för det är väldigt lätt att när man inte når målen man satt upp så ger man upp, ha realistiska mål kanske att jag ska bli starkare klara av det här och det här t.ex. Kom även ihåg att resultaten kommer inte över en natt utan det tar ett tag innan det börjar visa sig, men ge inte upp bara för det!
♥ Det finns jätte bra tränings appar till din mobil som visar olika övningar men även hjälper till med att hålla reda på olika saker t.ex. hur många kalorier man brände. Några jag har och använder mig av är RunKeeper, Nike Training, Arm Workout, Ben Workout, Ända Workout, Butt Workout.
 
♥ Bilder som finns överallt på Instagram nu riktiga tränings inspo bilder. Följ några såna som lägger dagligen upp bilder för motivation det ger mig alltid en liten kick att träna hårdare här är några jag följer @fitsp0 @alexandrabring @thinbitch @getfitforyou @victoriassecretdream Läs dig även fram sök på hur man tränar rumpan, magen, benen osv.
 
♥ Kosten har även en stor betydelse när du tränar dels för du förbränner kalorier vilket gör att du måste ta in dem också så att kroppen mår som den ska. Läs om kost och hälsa och försök lägga upp ett schema för vad du bör eller inte bör äta om du verkligen satsar.
 
♥ Det viktigaste av allt är att inte ge upp!
 



Hanna

Gymmar du själv? :) Isf, hur? Alla gym har 15års gräns, iaf där jag bor :o kram!



URL:


Hanna

Gymmar du själv? :) Isf, hur? Alla gym har 15års gräns, iaf där jag bor :o kram!



URL:


FELICIA.FORME.SE

Superbra tips!! :)



URL: http://felicia.forme.se





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?