♥ Önskeinlägg - Mina cupcakes
Publicerat den

Här är recceptet på mina super smariga cupcakes jag gjorde igår kväll! Det blir ca. 10 -15 cupcakes.
 
 
Ingredienser:
5 1/2 dl vetemjöl
2 1/2 tsk bakpulver
1 tsk salt
225g mjukt margarin (Det är extremt viktigt att smöret är rumstempererat och mjukt)
4 3/4 dl socker
3 msk vanilj socker
4 ägg
2 dl mjölk
( Jag halvera allt)
 
Vanilj Frosting:
120g mjukt margarin (Det är extremt viktigt att smöret är rumstempererat och mjukt)
8 dl florsocker
3 msk vaniljsocker
200g philadelphiaost
( Jag halvera allt)
 
Hur du gör:
 
Cupcakes
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Ställ muffins formar på en plåt.
3. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en skål.
4. Vispa smöret krämigt i någon minut innan du tillsätter vaniljsockret och sockret.
5. Vispa så det blir någolunda jämnt, runt 5-10 min.
6. Tillsätt sedan ett ägg i taget under forsatt vispning.
7. Sikta ner mjölblandningen lite i taget, varva med mjölken.
8. Vispa tills det blir en jämn och lufftig smet.
9. Fyll formarna till hälften och grädda i mitten av ugnen i cirka 20 minuter.
10. Låt svalna helt.
 
Vanilj Frosting
1. Skär upp smöret och se till att det är rumsvarmt och mjukt innan du börjar.
2. Häll sedan i florsocker, vaniljsocker och philadelphiaosten.
3. Vispa tills det blir en jämn och rätt så tjock frosting.
4. Ställ in i kylen i sisodär 10 minuter innan spritsning.
 
 
 



Hehe

Spark?? Squats??



URL:


:)

Hur länge har du hållt på att göra så här? :)
Uppskattar att du svara :D



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?