Detox
Publicerat den

 
Nu kommer det här inlägget jag skrivit om upp. Som dem flesta redan vet och som jag skrivit om så detoxar jag vilket innebär att jag får endast äta vissa produkter under en begränsad period och i mitt fall är det sju dagar. Jag får endast äta frukter, grönsaker och rotgrönsaker vilket innebär att alla mejeriprodukter, animaliskaprodukter, socker och det som innehåller en större mängd protein, tobak och alkohol är helt förbjudet. Många av er tror förmodligen att det kan vara farligt men jag kan försäkra er om att det inte är det utan rättare sagt väldigt hälsosamt. Själva poängen med detox är att man ska rensa hela kroppen på allt skit och slagg som den har i sig. Det är lite kämpigt speciellt i skolan när jag inte kan äta den lunchen som serveras. Jag får hålla mig till potatis och grönsaker som oftast inte är speciellt fräsha i min skolan, men det är något jag får ta nu och framöver tills på fredag. Varför jag gör det här är för att jag dels har vart sjuk väldigt mycket och går och drar på massa bakterier konstant.
För att jag ska bli mätt ser jag till att dricka mycket vatten omkring 2 liter per dag med citron i och äter mycket frukt och grönsaker regelbundet.
Det finns självklart massa olika produkter och medel du kan använda om du vill göra en mer extrem och kanske längre detox och det kan vara detox plåster, olika te, tabletter och olika kost tillskott m.m  men det är inget jag använder för jag vill inte göra en sån extrem detox.
En dag kan se ut så här för mig : Frukost - 2 avokados, detox te och en hemma gjord juice som kan bestå utav morötter, bär, äpplen, selleri, passionsfrukt. Lunch - sallad helt enkelt av som finns att välja på i skolan. Mellanmål - fruktsallad med en skål med solrosfrön vid sidan om. Middag - rot o grönsaks soppa med potatis i och om jag blir hungrig sedan efter middagen precis innan jag går och lägger mig brukar jag göra en sallad eller lite bär och en kopp detox te.
Det som är viktigt att komma ihåg är att detta inte ska vara under en längre period och det är ingen bra bantnings kur och det ka verkligen inte vara något du ska göra om du vill gå ner några kilon! Det finns många bra sidor som skriver om vad detox gör för kroppen och varför man ska göra det och om du är intresserad av att läsa mer är det bara att googla detox. Jag skulle kunna fortsätta skriva om vad det är och hur det påverkar kroppen men jag tycker jag har lyckats sammanfatta det någorlunda bra och om ni har några frågar så är det bara att fråga så svarar jag på det så fort jag kan. Puss!
 



juliajensen.se

Har du testat vetegräs eller korngräs under din detox? Eller någon alg, t.ex spirulina eller chlorella?
Kan rekommendera det annars :)



URL: http://juliajensen.se/





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?