Självförtroende
Publicerat den

Självförtroende.. Många ungdomar har brist på det nu förtiden det kanske inte märks så mycket, det är inte skrivit i pannan. Omvärlden har ett väldigt strikt ideal på hur man ska vara, hur man ska se ut, hur man ska bete sig, vad man får eller vad man inte får göra. Och om du inte har hela packet då kommer du få höra det och ord sårar mer än vad man egentligen tror dom äter en långsamt upp, innefrån och ut. Alla har en egen åsikt på vad som är snygt, vem som har det där utseendet som man dagdrömmer om, den där modellens kropp som alla strävar efter. Det är helt normalt att man tänker så men det är inte nödvändigt att skriva ut hur man tycker det ska vara eller vad som är fult osv.. Det kanske sitter någon bakom skärmen någonstans som tar åt sig och deras självförtroende sjunker en aning varje gång den läser något liknande och jag ser liknade bilder, texter, kommentarer dagligen. Man blir påverkad av omvärlden mer än vad man märker även fast man är fast besluten och säger "nej jag kommer inte bli påverkad, jag kör mitt race" men sanningen är att det kanske inte påverkar din utsida men det biter i dina åsikter och din insida.
Man måste verkligen bryta ner den kretsen som börjar sprida sig och sätta stopp för den, istället för att sitta och säga till sig själv "åå så vill jag se ut" "den kroppen vill jag ha" "den outfiten vill jag ha" försök och gör det, bygg upp dig steg för steg börja med något litet. När någon ger dig en komplimang säg tack så mycket, förneka det inte för den människan tycker det och det ska du uppskatta! Och kom ihåg ingen är perfekt that´s life, inget varar förevigt och inget kan vara perfekt. Och när man väl börjar inse det så blir det lättare, börja med att göra dig själv glad! Skratt och leenden smittar snabbt och det bästa som finns är att få folk att skratta och le.
Titta dig själv i spegeln och säg till dig själv "jag är bra som jag är, och ingen ska få mig tro något annat"
Det här inlägget kanske inte handla så väldigt mycket om självförtroende men det jag skrev om går lite hand i hand med självförtroende, allt handlar om hur du vill må och tänk på att i första hand ska du inte göra andra nöjda utan dig själv för att, du kommer vara fast med dig själv i hela ditt liv. Och då vill man helst vara en glad och posetiv människa va? Always look on the bright side beutiful






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?