Pink
Publicerat den

Vi hade röd karmellfärg så gjorde dip dye och nu ska jag berätta hur jag gjorde för er som är intresserade.
Jag hade sovit på flötor dagen innan så mitt hår var perfekt det är så himla snyggt när det är lockigt/vågit och rosa toppar. Iallafall så flätade jag håret igen och stannade vid önskad längd där själva "färgen" ska sitta, och sedan tar man en snodd och avslutar flätorna med (två flätor) Saker som jag använde var två skålar, röd karamellfärg, vatten, en handduk som du inte är rädd om, nått gammalt lakan du kan ha på golvet , hårtork, kam, balsam spray, små plastpåsar. Jag började med att blanda färgen med vatten i en av skålarna till önskad färg, sedan doppa jag det lösa håret i färgen och jag började med en i taget och hade i det 5 minuter. Sedan tog jag handduken och krama ur vattnet (överflödig färg kommer komma på handduken) sedan droppa jag några dropppar ren karamellfärg i den andra skålen. Jag använde dom små plastpåsarna som skydd för händerna och sedan doppa jag handen i den rena färgen och smetade ut på håret som om jag färgar håret. Fortsätt till du nästan är helt nöjd, alltså inte helt klar. Föna lätt efter. Vill du inte ha en markant linje som löper runt ditt huvud så tar du ut flätorna och fortsätter till önskad form och kom ihåg använd den rena färgen alltså inte vatten blandningen! Handduks torka sedan håret för att få bort all överflödig färg, föna håret helt torrt sedan. Kamma ut oönskade tovor m.m till slut spraya håret med lite balsamspray. Och om du vill ha vågit/lockigt fläta det igen.

Saker som du bör tänka på är att, ta på dig oömtåliga kläder, och samma efter för det kan färga av sig, använd sparsamt med färgen den är dryg, håret håller ett par tvättar endast, det krävs tålamod och någon som tål kladd.





Till vänster ser ni före & till höger ser ni efter



Anonym

fan va snyggt!



URL:


vickan

grymt snyggt och ett bra tips!



URL: http://victoriaplace.devote.se


Vilma

Hej emelie jag har försökt åkså prövat göra dip dye men det funkade inte❤.



URL:


Vilma

Hej emelie jag har försökt åkså prövat göra dip dye men det funkade inte❤.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?