Coconut oil
Publicerat den

Efter jag duschat eller badat smörjer jag alltid in mig med någon slags olja och sedan hudkräm. Jag använder antagligen coconut oil eller mandel olja det beror på vad vi har hemma. Mandel olja kan nog vara rätt så dyrt samma sak med coconut oil men huden blir hur len som helst! Mandel olja finns att köpa på apoteket men jag har dock ingen aning om vart man köper coconut oil, jag köper alltid det när jag är i Thailand. Jag tänkte berätta lite vad man kan använda coconut oil till, för det första kan man använda det som sol olja det brukar jag göra när man vill bli extra brun, men kom ihåg det är en enorm risk att bli bränd! Man kan använda det i håret som en inpackning innan man duschar, håret blir lent, mjukt och det kan även ha en förmåga att "dra ur" färgen i dit hår t.ex på mig det kan bli mattare och tona ner det varma i mitt hår. Och sen kan du använda det som jag oftast brukar använda det som och det är hud olja huden blir len, slät och framför allt mjuk! Använder alltid olja innan jag smörjer mig med hudkräm oljan kapslar in allt på något sätt och hudkrämen är som ett skydd för mig. Om ni vill få len hud snabbt är mandel olja eller coconut oil ett knep! Skulle kunna berätta i timmar vad den kan göra och allt sånt men det får räcka.







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?