Aussie
Publicerat den

Kände att det var dax för ett tips inlägg. Den här serien är nog den bästa jag någon testat! Håret blir lätt, lent, luktar gott och blir helt underbart. Schampoot luktar hur gott som helst, luktar som bubbel gummi. Det löddrar lagom men om dom har smutsigt/ fettit hår så kommer det löddra mycket mindre men håret blir fortfarande rent men om du känner att det inte är rent nog så kan du schamponera en gång till. Håret känns väldigt rent efter och kan kännas strävt men balsamet gör det jätte mjukt! Balsamet luktar precis likadant och det är jätte bra så det inte blir någon konstigt mix. När jag använder balsam så fokuserar jag på längderna för det är där det oftast blir torrt. Jag använder för mycket balsam, haha. Men sån är jag! Men ta lagom mycket och ta det i längderna och försök att inte kamma håret med händerna för det sliter så mycket, när man kammar det blöt. Spelar ingen roll om det är med händerna, kam eller en borste. Resten som blir kvar på händerna tar jag i hår botten och masserar in balsamet i hela håret så det blir jämt. Men kom ihåg kamma inte! Jag har alltid i balsamet en stund så då kan man passa på att raka benen. Jag sköljer ut som vanligt och make sure att allt balsam är ur tvättat för det är inte roligt om du har kvar lite rester så att det ser olijt ut efter. Det finns flera olika serier i samma märke men jag tycker den här serien passar mig som behöver tillföra fukt i håret. Inpackningen har jag lite efter hur jag känner men det är bra om man har den 1-2 gånger i veckan och inte för mycket heller för då kan håret kännas tungt, och inte bli lika luftigt/lätt som man vill att det ska vara. Inpackningen det är riktigt bra investering! Den har räddat mitt hår flera gånger. Håret blir genast mjukare och glänsande efter en användning, det står att man ska ha den i 3 minuter men jag har i den så länge jag orkar, och man behöver inte alltid ha i den när man är i duschen. Jag brukar ha den innan jag duschar och då har jag såklart den endast i topparna, nedanför öronen. Och sen schamponerar man som vanligt och om du tycker det behövs så kan man ta i lite balsam efteråt. Jag testade att byta märke ett tag och jag märkte genast att mitt hår såg livlöst ut, blev torrt etc. Det här är en av mina käraste ägodelar och my number one tips för vackert hår.
Mitt hår har gått igenom så himla mycket genom åren och det är ett under att det ens sitter kvar, haha. Jag färgar, bleker, använder platt tänger och lock tänger etc. Och för att inte tala om min hårfärg nu.. Ser ut som en regnbåge, haha. Jag ska förmodigen färga håret om ett tag jag vill att det ska växa och bli längre och vila upp sig innan jag förstör det mer. För att skynda på procsen om längre hår så äter jag vitamin tillskott som ska hjälpa till att håret växer fortare, kommer inte på vad dom heter just nu, men har inte använt det så pass länge så jag skulle kunna säga att det har växt men det är många som rekomenderar det. Jag har även testat Ricinolja och om jag får säga det själv är det ett helvete, kan göra ett inlägg om det senare. Det får gå under kategorin tips även fast jag inte haft någon direkt bra upplevelse med den. Men något jag verkligen kan tipsa om är hår olja/ hår serum! Jag använder alltid en sorts hår olja efter jag duschat. Pumpar ut några droppar och tar det i topparna när håret är blött och håret blir mycket lenare och det ska motverka torrt hår och kluvna toppar, men kom ihåg ta det inte i hårbotten för då är det mycket möjligt att det ser otvättat ut (med andra ord fettit)
Det blev ett riktigt långt inlägg men tyckte det var ett bra iallafall, eller vad tycker ni? Jag tycker ni borde testa schampot, balsamet och inpackning ni har inget att förlora eller hur? Glömde att berätta att det finns att köpa på Kicks hemsida samt i butiker och priset ligger på 150kr per flaska. Och det är runt 400-500ml på schampoo och balsam flaskorna och inpackningen är 250ml för 125kr. Men det finns också mindre storlekar för ett bättre pris. Jag tycker det är helt värt pengarna! Håret är en viktig sak trots allt ;)

PS: På bilden är det en mini flaska av inpackningen!






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?